Vanliga frågor

Orderstatus

Jag har inte fått något mail om min beställning, har den lagts?
Bra fråga! Vi kommer att skicka en orderbekräftelse via e-post kort efter att vi har lagt din beställning för att säkerställa att du har ett kvitto. Om du inte har fått en och den inte finns i din skräppostmapp är det möjligt att beställningen inte gjordes helt eller att din e-postadress angavs felaktigt. Vänligen kontakta oss via vår e-post på kundservice@customlove.se så ser vi till att det rättas till.

Var är min beställning?
Kontrollera din inkorg efter ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse. Om detta inte fungerar, vänligen kontakta oss på kundservice@customlove.se. Vi behöver mottagarens namn, den e-postadress som användes för att göra beställningen och ordernumret. När vi har det kommer vi att kontakta dig med ytterligare information om din beställningsstatus.

Jag har inte fått mitt paket, vad ska jag göra?
Om du inte fick ditt paket i tid kan det ha gått förlorat under transporten. Skicka ett mail till kundservice@customlove.se så att vi personligen kan ta hand om din situation och få dina varor levererade så snabbt som möjligt!

Jag har tagit emot min beställning och märkt ett fel, hur kan jag åtgärda detta?
Om Custom Love gör ett misstag på din beställning kommer vi att göra allt för att rätta till vår misstag. Vänligen kontakta oss via vår e-post kundservice@customlove.se med ditt namn, ordernummer och vilket fel som uppstod (bifoga bilder!) så att vi kan göra det rätt så snabbt som möjligt.

Jag skrev in fel gravyr, kan jag ändra det?
Maila oss då direkt! Vi kanske kan rätta till det. Men för gravyrer kan vi i de flesta fall inte ändra dem efter att beställningen har lagts.

Avsändande

När kommer min beställning att skickas?
Custom Love gör allt den kan för att skicka dina personliga smycken så snabbt som möjligt. Det är viktigt att veta att vi tillverkar varje smycke på beställning, speciellt för dig eller någon du älskar. Något som är gjort med mycket kärlek tar tid. Alla beställningar skickas inom 1-3 arbetsdagar efter beställning.

Hur lång tid tar frakten?
Detta varierar per produkt, vissa smycken behöver fortfarande personaliseras vilket tar mer tid än smyckena som vi kan leverera direkt från lager. Leveranstiden per produkt anges på produktsidan. Under fliken 'Leveransinformation'

Hur mycket kostar frakten?
Vi står fullt ut för fraktkostnaderna för våra produkter i Sverige. Alla våra produkter levereras till dig utan kostnad. Inget lägsta beställningsvärde krävs.

Vad är Prio+?
Genom att köpa Prio+-alternativet kommer vi att behandla och skicka din beställning först!

Garanti

Vad täcker 30-dagarsgarantin?
Vår 30-dagarsgaranti för anpassade smycken täcker eventuella fel i material eller hantverk vid normal användning under garantiperioden. Om ditt anpassade smycke visar tecken på fel inom 30 dagar från inköpsdatumet, kommer vi att ersätta det utan extra kostnad för dig (exklusive fraktavgift). Denna garanti täcker inte skador som orsakas av olyckor, missbruk eller ändringar. För att göra ett garantianspråk, vänligen kontakta vår kundtjänst med dina orderuppgifter och en beskrivning av problemet.